Elin Conisinin yolladığı sinyal 3 dakika boyunca derin uzayda yolculuk edip, Mars gezegenindeki robotu kumanda ediyor.
Böylesine akıl almaz işler yapan ve dünyayı dilediği gibi yöneten ülkenin başkanı ise tam bir şarlatan. Bizim tarikatçilerin dağıttığı güzel ahlak kitaplarından uzak, pedofili ve kan donduran iddialarla suçlanıyor.
ARKA PLANDAKİ ESAS YÖNETİM
Dünyayı yöneten adama bak hele! Bir önceki bunaktan daha kötüsünü mü bulmuşlar yoksa bu tipler sadece ABD derin devletinin basit, kullanışlı bir kuklası mı?
Halef selef ilişkisine bakınca arka planda bir akıl olmadığını kim söyleyebilir?
Unutmayın dünya savaşlarında da arka planda bir akıl vardı. Tavşana bak, tazıya tut derken bu mavi küreyi kan kırmızısına buladılar.
ŞU ÇILGIN TÜRK’ÜN TOKADI
Süreç toplumsal denemeler, ufak tefek savaşlarla bir yere evrileceğe benziyor. Gazi Mustafa Kemal Atatürk yüzünden planlarının bir asır ertelendiğini söyleyen arka planın piyonları belli ki yakında maviliği daha çok kırmızıya çevirme derdinde.
Mahir Kaynak’a göre tetikçiyi değil arka plandaki zekayı/amacı anlamalı, Mehmet Eymür’ün Sentez ve Analiz kitaplarına göre ise doğru analiz dönemin tüm şartlarından konjonktüründen bağımsız yapılamaz.
Geriye kalan tek şey sanırım en az manipülasyonu seçmek olacak.
TOPLUM GÖZÜNDE DOĞRUYU KİM YAPIYOR?
Bugün Türkiye’nin içinde bulunduğu siyasi kısırlığın sonucu yaşanan ekonomik sorunlar, sayısı 12 milyona ulaştığı söylenen mülteciler, hukuka güvensizlik, sistem eleştirileri gibi birçok kalem sıralanıyor.
Geçenlerde bir kaymakamın CHP’li siyasilere “Lan” diye tweet attığını da gördük, vatandaşların devlete olan güveninin kabadayı ya da mafya lideri denilen kişiye oranla azaldığını da.Bu işlerin Almanya’da olması sizce mümkün mü?
“Agam bize bakmiyiiir” demek sanırım liyakat, adalet ve sosyolojik açıdan kasaba toplumunu aşamayışımızın gerçekçekçi bir yansıması.
SEÇİM NE KADAR ERKEN OLUR?
Türkiye’de bu aralar erken seçim yapılacağı konuşturulmaya başlandı. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın bir kere daha seçilebilmesi için seçimin olması gereken 2028 yılından önce erken seçim şart.
Kimi “Erdoğan’ın seçim kaybedeceğini düşünmek saflıktır” diyor. Kimiyse muhalefetin seçimi kazanması halinde çok sert bir hesaplaşma yaşanabileceğine değiniyor.
Dış işlerinden ihale alan müteahhitlere kadar hesap devri gelecek diyorlar. Falcılık yapmaya gerek yok 2027 seçim yılı olacağa benziyor.
Yazının başında değindiğimiz ABD ise Başkanı Trump’ın görevden alınması eli kulağında diye düşünüyoruz. Yeni bir dünya düzeni aykırılıklarına, zulümlerine, hukuksuzluğuna rağmen kurulma yolunda. Yeni bir düzen kurulursa şüphesiz Türkiye de o düzende yerini alacaktır.
Belki de asıl soru olası bir hesaplaşma halinde işin ucunun nereye dokunup dokunmayacağıdır?
*Doğrusu; Ağam bize bakmıyor!

YORUMLAR